Min bedre halvdel forstår ikke sandblæsning – hjælp!

Dét er akkurat nu tid til den ekstrem dyre slibning - http://www.gladsaxemetal.dk/slibning – af vores Toyota!! Efter den slibning er klaret skal kæresten og jeg have nylakeret dytten. Og der er vi ikke overraskende ik’ så samstemmige om kuløren. Om det skal blive den klassiske sølv eller sort, eller vi kunne vælge et styk mere slabet rød eller orange. Den sag skal vi debattere mens vi indhenter pris på sandblæsning - http://www.gladsaxemetal.dk/sandblaesning – . Så må kæresten og jeg se, hvem som overtager uoverensstemmelsen.

Min fætter Tonny forhørte sig, om han skal klare regningen for dyttens slibning, af den grund, at vi ikke har speciel mange knaster for tiden. Vi søgte en smule for at finde vejledning i f. med at ordne sandblæsning og glasblæsning - http://www.gladsaxemetal.dk/glasblaesning – selv, meeen undertegnede har sørme ikke riiigtig modet til at påbegynde at gøre det selv. Hverken kæresten eller jeg er sørme ikke byens store håndværkstype. Og på 1 af bilwebsiderne der rummer tips til at ordne sandblæsning på egen hånd, har jeg læst, at man ligefrem kan at fræse familieøsen helt i udu, ligesom at det tilsmudser rigtig betydeligt. Og jo, det kunne lige passe, at det bliver udfaldet, hvis undertegnede prøver en gør-det-selv glasblæsning. Så vil jeg snarere betale for et styks professionel slibning.

Vi ved ik rigtig, hvad en slibning ska gøre godt for, og begriber heller ik, hvad som adskiller sandblæsning fra glasblæsning. Vi har læst på en eller anden bilhjemmeside, at glasblæsning virker som en slags sandblæsning, og at glasblæsning er en slibning som gennemføres ved brug af små kugler af glas i stedet for sand. I modsætning til en sandblæsning virker glasblæsning vidst ikke særligt hvæssende men derimod gøre fladen ensartet. Derfor kommer vi lidt i tvivl, om et stk glasblæsning i virkeligheden er er det klogeste valg…